fredag 27 maj 2011

Smartphones, inte DVR-enheter, är det största hotet mot TV-reklam

Intressanta nyheter på webbadressen:http://www.engadget.com/2011/05/27/smartphones-not-dvrs-are-the-biggest-threat-to-tv-adverts/:
TV-tittare är ett känt ombytliga gäng, som tenderar att driva TV annonsörer galen. Den gängse teorin är att hoppa förbi annonser med hjälp av en odrägliga DVR är den största fienden av marknadsförare, men ny forskning har återigen motsägs som fått visdom. IPG Media Lab i Los Angeles dragit ihop en representativ grupp av 48 tv-och online-tittare video och bad dem att sitta igenom en del programmering medan utrustad med den vanliga "enheter eller distraktioner" som följer sina tittarvanor. Centralt för undersökningen var att mäta tid som varje person tillbringat mot skärmen och hur engagerade de var med innehållet. Det första noterade var att 94 procent av tv-tittare och 73 procent av online-video konsumenterna använde någon annan form av media för att förstärka sina visuell underhållning. Smartphones var de vanligaste, med 60 procent av försökspersonerna att ta till sina telefoner, samtidigt gawking på TV. Det är resulterade i en medioker 52 procent uppmärksamhet nivå under själva programmen och 37 procent under annonser. Med andra ord, två tredjedelar av tiden, är reklamfilmer ignoreras och smartphones är att hjälpa människor med den avskyvärda beteende. Ironiskt nog samlat snabbspola annonser med hjälp av en DVR uppmärksamhet nivåer som var 12 procent högre, mest för att folk försökte se till att de inte hoppa för långt fram. Fan, varför verklighet måste alla komplicerade och sånt ?

Smartphones, inte DVR-enheter, är det största hotet mot TV-reklam som ursprungligen visades på Engadget på fre, 27 maj 2011 08:37:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Tech Dirt | källa Ad Age | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar