Internet, innehåll och online-annonsering företaget AOL (som också äger TechCrunch) i morse rapporterade sitt resultat för andra kvartalet i år.
AOL redovisade en nettoförlust på $ 11.800.000, jämfört med föregående år förlust på drygt 1 miljard dollar, som hade tagit en stor nedskrivning av goodwill och högre omstruktureringskostnader.
De totala intäkterna slutade på $ 542.200.000, en minskning med 8 procent jämfört med Q2 2010. Abonnemangsintäkter tog en annan - om än väntat - hit med en 23 procent minskning.
Ökade dock reklamintäkterna (äntligen) 5 procent till $ 319.000.000 efter en väsentligen platt Q1 2011 , i synnerhet trots effekterna av AOL: s utträde från vissa länder och verksamhet i senare tid, med display reklam upp en anständig 14 procent.
I ett uttalande, AOL vd Tim Armstrong säger företagets återgång till den globala reklam tillväxt för första gången sedan 2008 är en annan "meningsfull steg framåt" i comeback av AOL varumärke.
Delvis kompensera tillväxten annonsintäkter var en nedgång i sökning och kontextuella intäkter på $ 17.600.000, sade företaget.
AOL framhåller sin Huffington Post Media Group, som såg att antalet unika besökare överstiga 30 miljoner euro ("och The New York Times") i maj 2011, enligt comScore. Kommentar på The Huffington Post för Q2 passerade 12 miljoner, och nyligen toppade 100 miljoner sedan starten.
AOL är en global reklam-stödda Web företag med display annonsnätverk i USA, en stor världsomfattande publik, och en svit av populära webb varumärken och produkter. Bolagets strategi ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar