tisdag 9 augusti 2011

AOL: s Q2: Global reklamintäkter slutligen upp igen, Narrows nettoförlust

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/FeWCfxp3Z9Y/:
aollogo

Internet, innehåll och online-annonsering företaget AOL (som också äger TechCrunch) i morse rapporterade sitt resultat för andra kvartalet i år.

AOL redovisade en nettoförlust på $ 11.800.000, jämfört med föregående år förlust på drygt 1 miljard dollar, som hade tagit en stor nedskrivning av goodwill och högre omstruktureringskostnader.

De totala intäkterna slutade på $ 542.200.000, en minskning med 8 procent jämfört med Q2 2010. Abonnemangsintäkter tog en annan - om än väntat - hit med en 23 procent minskning.

Ökade dock reklamintäkterna (äntligen) 5 procent till $ 319.000.000 efter en väsentligen platt Q1 2011 , i synnerhet trots effekterna av AOL: s utträde från vissa länder och verksamhet i senare tid, med display reklam upp en anständig 14 procent.

I ett uttalande, AOL vd Tim Armstrong säger företagets återgång till den globala reklam tillväxt för första gången sedan 2008 är en annan "meningsfull steg framåt" i comeback av AOL varumärke.

Delvis kompensera tillväxten annonsintäkter var en nedgång i sökning och kontextuella intäkter på $ 17.600.000, sade företaget.

AOL framhåller sin Huffington Post Media Group, som såg att antalet unika besökare överstiga 30 miljoner euro ("och The New York Times") i maj 2011, enligt comScore. Kommentar på The Huffington Post för Q2 passerade 12 miljoner, och nyligen toppade 100 miljoner sedan starten.



Företag:
AOL
IPO:
NYSE: AOL

AOL är en global reklam-stödda Web företag med display annonsnätverk i USA, en stor världsomfattande publik, och en svit av populära webb varumärken och produkter. Bolagets strategi ...

Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar