Mot bakgrund av rapporter om att företaget avbryta sina investerare roadshow och skjuta upp sin börsintroduktion , dagliga erbjudanden nyhetsläsare Yipit har viss positiv information om Groupon s bana i augusti, nämligen att den hade en banner månaden Inkomster-wise.
Den dagliga erbjudanden föregångare växte 13% under den sista månaden av sommaren, öka sina intäkter till $ 120.700.000 från $ 106 miljoner juli.
Denna tillväxt bryts ned symboliserar en 10% ökning av antalet Groupons sålda per affär och en 5% ökning av den genomsnittliga Groupon priset, både ökningar kompenserar för en nedgång i antalet affärer körde av Groupon.
Groupon utflykter, Groupon är begynnande erbjudanden produkt, stärkt bolagets försäljning och står för $ 9.600.000 i intäkter i augusti, jämfört med $ 5,7 miljoner juli. Den $ 3.900.000 Groupon utflykter skillnad representerade 27% av Groupon totala tillväxten för månaden.
Enligt Yipit uppgifter, som härrör från att spåra över 30K dagliga affär erbjuder i augusti var Groupon är tvåsiffrig omsättningsökning i skarp kontrast till konkurrenten LivingSocial , vars intäkter minskade för andra månaden i rad.
LivingSocial intäkter i augusti var $ 45.100.000, vilket motsvarar en 3% minskning från $ 46.400.000 i juli. Denna nedgång kan delas upp i en 6% minskning av antalet kuponger som säljs per affär och en 1% minskning av det genomsnittliga priset per kupong. LivingSocial har dock öka antalet handlar det gick med 4%.
Intäkterna för den dagliga erbjudanden branschen som helhet växte 9% i augusti, från uppskattningsvis $ 209.000.000 i juli till $ 228 MSEK.
Den Yipit Rapporten menar att Groupon totala marknadsandel under den gångna månaden ökade till 53% medan LivingSocial uppskattade marknadsandel minskade till 20%, med Groupon få 2% från sitt 51% i juli, medan LivingSocial minskat lika mycket från sin 22% andel under samma månad.
Du kan läsa hela rapporten nedan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar