måndag 31 oktober 2011

Hur kan jag Motivera med Red Hat När CentOS existerar?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/9Y0qP8eq2hk/how-can-i-justify-using-red-hat-when-centos-exists:


Bocaj skriver "jag nyligen specad ut ett stort projekt för vårt företag som ingår mjukvara från Red Hat. Det kom tillbaka från CIO med allt godkänt utom jag använda CentOS. Varför? Eftersom" det är gratis Red Hat. "Personligen har jag gillar verkligen CentOS projektet eftersom det sätter Software Enterprise klass i händerna på människor som annars kanske inte har råd med det. Vi är inte dessa människor. Vi har pengar. Faktum är att jag ifrågasatte beslutet genom att fråga varför CIO var villig att spendera pengar på En annan mycket liknande projekt och inte denna. Svaret var "eftersom det inte finns gratis alternativ." Jag vet att detta har kommit upp tidigare och jag vill inte slå en död häst, men detta är fortfarande ett mycket persistent fråga. Vår CIO är övertygad om att teknisk support för någon produkt är värdelös. Han kommer att spendera pengar på "one-time" programvara inköp, men inget som är en årsprenumeration. Det finns data som stödjer att Red Hat abonnemanget är billigare att många andra upp -front betalade programvaror men inte CentOS. Det enda den saknar är stöd som CIO inte vill. Hjälp? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar