lördag 22 oktober 2011

Bill Gates Platser Windows Vista, förutspår iPad (2006 Video)

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/TWv3UM5xpGo/:
gates

För fem år sedan arbetade jag för ett belgiskt företag som publicerade enbart veckovis IT-tidningen i landet, Data News . Jag var inte en reporter, men med ansvar för sina online-media produkter. När det meddelades att Microsoft grundare Bill Gates skulle komma till Bryssel för att, för första gången, beck Windows Vista till företagskunder och partners vid MS Business Innovation Event, hoppade jag på möjligheten att övertyga redaktör för tidskriften att ordna för en kamera som ska placeras i konferenssalen så vi kunde spela in sitt tal.

Tro det eller ej, men jag minns faktiskt behöva argumentera lite för att få det att hända. Men jag fick till slut min väg, och vi tejpade vad jag tror är det enda bilder av Gates tal vid detta evenemang. Vi lägger upp det på YouTube - ungefär en månad efter att de förvärvades av Google , kom att tänka på det.

Hur som helst, jag har sett inte videon sedan 2006, men jag höll på att få e-post meddela mig om kommentarer på den på ett nästan-dagligen i flera år (i dag). Det finns nu nästan 1900 kommentarer på YouTube-video, mest att säga hur tråkigt Gates är - särskilt i jämförelse med Steve Jobs presentation färdigheter - och hur stor en skit Windows, och särskilt Windows Vista egentligen är.

Döm själva, men jag uppmanar er att lyssna på vad mannen säger också.

För en tid sedan, bestämde jag mig för att se videon igen mig själv, och jag slogs av en del av det Gates talade om i det tal, så jag tänkte jag skulle dela det på TechCrunch någon dag. Jag fick äntligen till det. Hoppa till 1:13 om din tid här helgen är alltför dyrbar för dig - jag har transkriberat några saker Gates sade efter detta nedan:

Den form av datorn håller på att förändras också. Det börjar bli mindre, det blir mer genomgripande. Om vi ​​tänker om maskinen på vårt bord, det blir en platt-enhet med en mycket stor skärmyta. Faktum är att större och större, så att vi kan titta på och ta itu med mer information.

Den bärbara maskinen är tunnare, lättare och mindre, och i själva verket blir det en tablet formfaktor som du kan bära runt bokstavligen som en tablet papper. Och det är bekväma nog att läsa av detta skärmen när du håller den i dina händer, att det är lika bra som att ha en tidning, en tidning ... det traditionella sättet att läsa.

Om vi ​​tycker om att använda enheten för en student, eftersom det kommer ner under de kommande fem åren. Att vara bara några hundra dollar, och de kommer att kunna använda den istället för att köpa läroböcker, får dem digitalt läroplan som överlägsna på alla sätt. Det kan vara personlig, kan som har video, kan ha interaktion. Den trådlösa internet dyka upp på den tablet ger det eleven en chans att navigera i världen av information i en mycket rik sätt.

Om vi ​​tänker på enheten i vår ficka, är uppenbart att det började som en ren röst enhet. Men nu, med kamera-liknande funktion, börjar visa kartor, ger oss vår post, vårt schema, blir vår digitala plånbok, lagra all vår media, musik och även video som vi vill ta runt. Denna enhet blir otroligt kraftfull. Faktum är att den har befogenhet att även en PC bara hade några år sedan.

Jag noterar att jag är väl medveten tablet datorer hade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar