tisdag 11 oktober 2011

Fråga Slashdot: Standard Software Development miljöer?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/0vaR6HIrTDE/Ask-Slashdot-Standard-Software-Development-Environments:
Första gången accepterade inlämnare sftwrdev97 skriver "Jag har bara hållit på mjukvaruutveckling för ca 5 år, och arbetade större delen av den på ett företag. Jag nyligen bytt till ett nytt bolag och jag är förvånad över bristen på teknik som används i deras utvecklingsprocess. I min tidigare ställning, använde vi kontinuerlig integration, enhetstestning, automatiserad regressionstestning, en branschstandard (ej öppen källkod) i version kontroll, och försökte hänga med de senaste verktygen, Java releaser etc. I den nya positionen, finns ingen enhet eller regressionstestning,, ingen kontinuerlig integration sammanställs filer flyttas till produktionsmiljön i stort sett för hand och det finns ingen version kontroll på dem. De verktyg vi använder har inte stöds i 5-7 år och vi fortfarande använder gamla Java . jag bara undrar eftersom det är bara mitt andra jobb i branschen, detta är normen för de flesta utvecklingsmiljöer? Eller gör de flesta utvecklingsmiljöer försöka hänga på tekniken eller bara använda vad som helst få dem med? " Hur är det i din trakter?

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar