tisdag 11 oktober 2011

KKP dekonstruerar <em>EVE Onlines</em> mikrotransaktioner felsteg

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/on-bRQ46ltg/CCP-Deconstructs-emEVE-Onlinesem-Microtransaction-Missteps:
För några månader sedan diskuterade vi en kalabalik i EVE Online gemenskapen under KKP Spel genomförande av microtransactions i spelet. Hilmar Pétursson, bolagets VD, skrev nyligen en lång ursäkt och en förklaring av deras tankeprocess, som han medger var "fel". Nu vid GDC Online har KKP gått in mer i detalj om de lärdomar de har lärt sig från fiaskot. Citerar: "Av de åtta ursprungliga objekten, sade Cockerill alla utom en var i mitten av höga nivåer prisklass Spelare naturligt tillträdde underliggande ram kommer att försummas framöver, som tjänade till att driva några av dem bort.. andra våg (och den kommande fjärde vågen) Utvalda mer underliggande alternativ, men det räckte inte. Cockerill sade virtuella varor säljare ska släppa en rad varor vid alla sina pris poäng att börja med, annars kommer de möta vrede användare. Dessutom bör gruppen har riktat önskemål av sin då aktuella användarbas, som brydde sig mycket mer om att ha virtuella kläder till sina fartyg i stället för deras avatarer. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar