måndag 27 december 2010

Onkyo välsignar 10,1-tums TA117 Android tablett med NVIDIAs Tegra 250

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/27/onkyo-blesses-10-1-inch-ta117-android-tablet-with-nvidias-tegra/:
Lookin 'för att få ett hopp på resten av folket, eh Onkyo ? Snarare än att vänta på CES för att köra igång nästa vecka, företaget har bara låta nämnda förlora sin TA117, som visar att det är helt kosher med att stödja både Microsoft och Google i tabletten krig. En duo av modeller kommer att göras tillgängliga - TA117C3 och TA117C1 - med båda 'em få en 10,1-tums pekskärm (1024 x 600 upplösning), Android 2,2, NVIDIA Tegra 250 (1 GHz), 802.11b / g / n WiFi, Bluetooth 2.1 + EDR, en microSD-kortplats, USB 2.0-anslutning (x2), HDMI-utgång och en 1,3 megapixel framsidan kamera. Det finns också en dockningsport att använda med en valfri stativ, och om du är ute efter att hitta skillnaderna mellan de två modellerna är C1 hem till 512MB DDR2 RAM tillsammans 8GB integrerad lagring, medan C3 dubblar upp med 1 GB minne och 16 GB NAND. Det finns nary en ord om pris eller release, men vi hör Samsungs Galaxy Tab nu är känslan lite liten. Om du vet vad vi får på.

Onkyo välsignar 10,1-tums TA117 Android tablett med NVIDIA Tegra 250 ursprungligen visades på Engadget på måndag, 27 Dec 2010 00:57:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Akihabara News | källa Onkyo | Tipsa | Kommentarer

AT & T släpper dramatiska anti-SMS under körning dokumentär

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/27/atandt-releases-dramatic-anti-texting-while-driving-documentary/:
Vi är inte säkra på hur många fler gånger det måste sägas, men allvarligt människor - SMS: a på mobilen medan du kör en gigantisk bil i höga hastigheter. Stanna om du inte redan övertygade om att bilkörning och försöker peka ut en meddelande på ett litet tangentbord (eller gud förbjude, inget tangentbord alls) är en dålig match, kanske den korta dokumentär AT & T har precis släppt kommer att övertyga dig annars. Transportören lanserar en kampanj inriktad på tonåringar under helgerna fram till nyårsafton i hopp om att ungdomar i världen kommer att vara något mindre säkra på sin osårbarhet - åtminstone om bilkörning och textmeddelanden är berörda. Visst, videon (placerad efter paus) gränserna på sentimentalitet ibland, men ska vi ta en liten hårdhänthet över personskador eller dödsfall av människor bara för att någon inte kunde vänta med att berätta för någon annan att de skulle vara det snart. Lita på oss, är dina vänner inte så orolig för punktlighet.

Fortsätt läsa AT & T släpper dramatiska anti-SMS under körning dokumentär

AT & T släpper dramatiska anti-textning vid bilkörning dokumentär ursprungligen visades på Engadget på måndag, 27 Dec 2010 00:33:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Phone Arena | källa AT & T | Tipsa | Kommentarer

North magnetiska polen Racing Mot Sibirien

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/d-ZJKKOKJiI/story01.htm:
RogerRoast skickar längs en Backgrounder från Scientific American om den bästa kända teori om varför norr magnetiska polen drivor. "Den NMP, även känd som dip stången, är den punkt på jorden där jordens magnetfält pekar rakt ner i marken. Skotska upptäcktsresanden James Clark Ross första lokaliserat NMP år 1831 på Boothiahalvön i vad som nu norra Kanada. .. [D] et NMP drivor från år till år som geofysiska processer i jorden förändras. Mer än 150 år efter Ross mätning dess rörelse var gradvis, i allmänhet mindre än 15 kilometer per år. Men sedan, under 1990-talet, tog upp hastighet, ... bultning nord-nordväst i Ishavet till mer än 55 kilometer per år. Om det fortsätter att gå den kunde passera den geografiska nordpolen i ett decennium eller så och fortsätta mot Sibirien. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Lenovo IdeaPad U260 översyn

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/27/lenovo-ideapad-u260-review/:
Vi menar detta med all respekt för Lenovo , men när du först lägger ögonen (eller händerna) på otroligt attraktiv IdeaPad U260, det är ganska svårt att tro att det gjordes av företaget. Visst, kinesiska laptop Tillverkaren har alltid haft en viss talang för att skapa mycket starka och väl avrundad ultraportables, men "drop-dead gorgeous" är inte exakt hur vi skulle beskriva system som den Lenovo IdeaPad U160 , Edge 11 eller ThinkPad X301 . Den U260 är verkligen en total 180 för bolaget, och det är en av de mest dapper och svelte laptops vi sett på länge - det finns ingen tvekan om det, dess magnesium-aluminium legering skal, läder handledsstödet och glas pekplatta även ge den nyaste MacBook Airs en kör för sina pengar. Men ännu bättre, har 12,5-tums system muskler att matcha yttre skönhet - dess 0,7-tums skal har injicerats med en Core i5 ULV-processor, 4GB RAM, 320GB och lagring. På $ 1100 (Core i3 versionen börjar på $ 999), finns det inte att förneka att det är mer än lockande, men är det U260 immun mot Lenovos typiska ultraportabel smärtpunkter, inklusive dålig batteritid och ljummet temperaturer? Vi har turen att få tillbringa de sista dagarna med den vackra maskinen (ja, vi tog det på semester!), Så hoppa ner nedan för att läsa i vår recension!

Fortsätt läsa Lenovo IdeaPad U260 översyn

Filed under:

Lenovo IdeaPad U260 recension publicerades ursprungligen på Engadget på måndag, 27 Dec 2010 00:01:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

IBM gör genombrott travet minne, som kan komma till nytta någon dag

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/27/ibm-makes-racetrack-memory-breakthrough-which-could-come-in-han/:
Om du inte kan berätta för din DRAM från din STT-MRAM, måste du bära med oss en sekund: IBMs listat ut matematik som krävs för att läsa och skriva data från ytorna mellan magnetfält, racing över en nanowire, på hundratals miles per timme. IBM har varit att koppla bort på den så kallade travet minne sedan 2004 och kallade det en perfekt hybrid av magnetiska och blixt, men fram till nyligen forskarna inte visste om den magnetiska domänen väggar (där data kommer att leva) hade någon massa att tala om . Som det visar sig, de gör, och därmed måste lyda tröttsamma fysikens lagar när de flyttar längs nanotrådar "spår", men också att accelerera och bromsa exakt samma belopp, mer eller mindre upphäver effekten. Lång historia kort, kan IBM använda denna kunskap för att exakt positionera dessa 1: or och 0: or i deras nyfunna databank, och en dag kommer vi alla att skörda frukterna av täta, snabba och pålitliga minne. Du vet, förutsatt PRAM , Feram , ReRAM och memristors inte äter IBMs lunch. PR efter rasten.

Fortsätt läsa IBM gör minne genombrott travet, som kan komma till nytta någon dag

IBM gör genombrott minne travet, som kan komma till nytta någon dag ursprungligen visades på Engadget på måndag, 27 Dec 2010 11:36:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Efter IPv4, hur kommer det Internet-funktionen?

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/QHR7Wlkmr6E/story01.htm:
En anonym läsare skriver: "36 länder i världen har över 100% per capita användande av mobiltelefoner, och detta är att köra en riktig crunch på IPv4 adresser som fler och fler av dessa enheter är data-kompatibel. Den mobila nätoperatörer agerar snabbt att driftsätta IPv6, och T-Mobile USA har haft en IPv6-only rättegång pågått i över 9 månader nu använder NAT64 till bryggan för att IPv4 Internet-innehåll. Det är intressant att notera att den ursprungliga planen för IPv6 övergång, dual-stack, har misslyckats eftersom IPv4 adresser är faktiskt redan förbrukat för många människor som vill ha dem. Dual-stack också orsakar många andra frågor och har tvingat IETF för att skapa lösningar för slutanvändare som heter lycklig ögonglober (vilket innebär att ögonglober inte är nöjda med dubbla stack) , och en stor stank runt DNS vit-notering. Hur ska ni säkerställa att nätverket, användare och tjänster fortsätter att arbeta i den adress-splittrad värld i framtiden där vissa användare har endast IPv4 (AT & T), vissa användare har endast IPv6 (mobil-och maskin-till-maskin samt utvecklingsländerna), och andra noder Internet har både och? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Apple föra Cherokee språkstöd till iPhone och IPAD

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/27/apple-bringing-cherokee-language-support-to-iphone-and-ipad/:
Apples IOS enheter stöder nu bara 50 språk , av tusentals som är i bruk globalt. Snart kommer den siffran krypa upp till 51. En färsk AP rapporten konstateras att Cherokee Chief Chad Smith faktiskt besökte Apple och används studenter som för närvarande skolad i språkbad att "dra på INNERSTA KÄNSLOR" av Apples mässing, och så småningom, vek Cupertino. Stammen har arbetat med Apple för att utveckla Cherokee språk programvara för iPhone, iPod och IPAD, varav den sistnämnda kommer att påstås att bli tillgängliga vid en senare tidpunkt. Naturligtvis skulle detta viktig händelse inte inträffat utan "år" arbete, och medan vi är säkra medlemmar av Cherokee Nation är gillar även att ha den enda amerikanska indiska språk som stöds av Apple-enheter, kan detta tjäna faktiskt ger hopp om andra som talar mindre framträdande tungor. Alla sa, bara 8.000 eller så personer fortfarande talar Cherokee, och de flesta av dem är 50 år och uppåt. Men om Apples villiga att inkludera stöd för det, vem vet vad mer det kommer att bli flytande i under de kommande månaderna.

Apple föra Cherokee språkstöd till iPhone och IPAD ursprungligen visades på Engadget på måndag, 27 Dec 2010 11:05:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Switched | källa AP | Tipsa | Kommentarer