söndag 21 november 2010

Dell visste om Computer Failures

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/3gBMrwed9a8/story01.htm:
CrossChris skriver "Fri information" har avslöjat detaljerna i en stämningsansökan mot Dell där de erkänna att de visste om en hög felfrekvens på sina produkter, men gömde det från sina företagskunder Från artikeln: "... Dell uppmuntras tydligen sin säljare och tekniker för att inte tala om för kunder om kända fel och sade internt att de flesta kunder (de som inte hade köpt mer än 50 enheter) skulle bli föremål för "fixa på misslyckas", det är, kommer företaget att bara hjälpa dem när deras maskiner gick sönder. en intern presentation på Optiplex GX och SX270 medger att företaget hade upptäckt "kvalitetsfrågor," men att de anställda inte bör aktivt föra dem till kundernas uppmärksamhet. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar