tisdag 7 juni 2011

Fråga Slashdot: Programvara för organisationsrätten en heterogen blandning av filer?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/hn5j4JNNrpc/Ask-Slashdot-Software-To-Organise-a-Heterogeneous-Mix-of-Files:
BertieBaggio skriver "Jag är en medicinsk student i slutet av ett läsår försöker få mina anteckningar organiserad. Jag letar efter en programvara dokument organisation system för att organisera en blandning av anteckningar, tidningsartiklar, diagram och skannar. Helst en sådan system skulle tillåta fulltext och metadata sök, flera kategoriseringar (t.ex. taggar), bevara den underliggande filer och vara plattformsoberoende (Linux / Windows / OS X). Medan jag inte främmande för att betala för en sådan komplex lösning, helst programvaran skulle vara FOSS så att förlängning eller migration är möjlig vid behov. Desktop Search (t.ex. Google Desktop) förmodligen inte 90% av vad jag vill ha bortsett från flera kategorier, som är den funktionen jag är mest intresserad Letar dök upp en liknande fråga över på 43folders som pekade mig i riktning av papper och DevonThink, men dessa är OS X och verkar vara mer inriktad på uppsats organisation. Vilka rekommendationer tänker Slashdot samfundet har för kategorisering och organisera en heterogen blandning av filer? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar