söndag 23 oktober 2011

Fråga Slashdot: Hur vill ange Private Space industrin som en ingenjör?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/d3d8KrOAhxk/ask-slashdot-how-to-enter-private-space-industry-as-an-engineer:


Första gången accepterade inlämnare CtownNighrider skriver "Jag är i mitt sista år på gymnasiet nu i ett selektivt program för blivande ingenjörer. Jag har alltid varit en bra student och känner att jag kan komma in på de flesta bra skolor (MIT är ett långskott, men RPI inte). Jag planerar att studera Aerospace Engineering (mest troligt att få en dubbelt större med mekanisk) på universitetet och arbetar för ett företag som SpaceX när jag examen. Jag skulle älska något råd någon kan erbjuda för min college sökning eller är en ingenjör i allmänhet. jag bor i upstate New York och inte vill resa super långt, jag funderar på en 5 timmars radie. Jag har RPI medaljen så det är en av mina bästa val och MIT är min chansning men jag m och som har en tuff tid att räkna ut vad skolorna är värt att tillämpa också. akademiker komma i första hand ner så andelen män / kvinnor och party scenen är inte så viktiga. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar