söndag 23 oktober 2011

Spoiler Alert: Steve Jobs hade många typer av te, säger Bok

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/fT3cV1daxaY/:
steve jobs1

Liksom många av er jag har tittat på den stadiga strömmen av inkrementell Steve Jobs-relaterade nyheter för de senaste två dagarna, till följd av den förestående lanseringen av Walter Issacson arbetsplatser biografi:

Jobb kom upp med namnet Apple samtidigt på en fruktarian kost, gav han upp kristendomen vid 13 års ålder, och han älskade Kung Lear var han besviken på president Obama, var hans första jobb på Atari, värderade han enkelhet, nytta och skönhet, han hatade Fox News, han var besatt av Bob Dylan, han daterat Joan Baez, motsatte han tidigt opererats för cancer i bukspottskörteln, han var inspirerad av en Cusinart mat Processer, han var inspirerad av en resa till en Jelly Bean fabrik, rådde han Bill Clinton berätta landet om hans affär med Monica Lewinsky, tänkte han John Mayer var "utom kontroll", han till och med hört en psykisk.

"Det är som bok striptease", säger Twitter-användare Nuno Maia, när jag frågade om läsare och anhängare sinnade alla mikro spoilers. "Om jag läste i sin biografi att han dödat en bison, kommer jag sluta på internet för ett år," skämtade Shawn Farner med hänvisning till en löjlig historia om Facebook VD Mark Zuckerberg som tidigare hade gjort tech blogg rundor. "Folk är uttråkade," Tech punditen Dan Frommer sagt, förklarar angrepp enskilda Steve Jobs rubriker och sidvisningarna de oundvikligen föra med sig, "jag är på Steve Jobs läser embargo tills boken är i mina händer."

Issacson är "Steve Jobs" kommer officiellt ut måndag, men många bokhandlar redan har den i lager - vilket kan förklara varför de Huffington Post och AP hävdar att ha köpt sina exemplar. Efter deras leder också jag försökte köpa ett tidigt exemplar och frågade folk som kommer in och ut från SFO att kontrollera dess bokhandlar, eftersom jag hade hört att en del människor hade upphandlat deras där.

Resultatet? Inga tärningar, även efter Geeklist grundaren Reuben Katz erbjuds en bokhandel counterperson $ 1000 för boken, ordna pengarna i hundra-dollarsedlar ut på disken. (Obs!. Jag inte be honom att erbjuda kontanter) Katz har sedan försökt tre gånger för att få en kopia på andra bokhandlar, till ingen nytta. Måndag är det då.

Under tiden kommer de flesta av dem som är intresserade av visionära liv och varvtider glupskt upp varje jobb-relaterade godbit och läcker. Den kommer helt enkelt ner till utbud kontra efterfrågan.

Som Josh Ronin svar på Quora , "bottom line: Steve var en mycket privat kille. När Walter frågade honom varför han gör honom (en journalist) att skriva om hans privata liv, svarade han: "Jag ville att mina barn att känna mig. Jag var inte alltid där för dem, och jag ville att de skulle veta varför och för att förstå vad jag gjorde. " Även hans barn inte visste mycket om honom. Så varför bryr vi oss? För att få ännu en glimt av hans privata liv är helt enkelt intressant. Vi hör inte mycket om det alls. "

"Det håller honom vid liv för oss att hoppas att han kommer att leva för evigt", säger Thomas Muraca, förklarar att även något så vardagligt som tagit del jobb "läser lis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar