fredag 21 oktober 2011

Motiv: "Jag tror att de är galna": Inne i en 48 timmars kamp för att bygga den bästa TV-spelet (del 3)

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/TxudpNNAOkc/i-think-theyre-mad-inside-a-48-hour-battle-to-build-the-best-video-game-part-3.ars:

Korrespondent Brendan Keogh deltog nyligen i en 48 timmars "spel Jam" vid Queensland University of Technology att dokumentera hur 20 sömn-dum dev team skapa kompletta tv-spel på bara två dagar med orden "nyckeln", "grävling" och "passa" för vägledning. Här är den tredje och sista delen av historien om den märkliga helgen.

Söndag, 06:22

Jag vaknar med ett ryck som Becky skakar min axel. "Tyvärr, Brendan", säger hon. "Jag somnade också."

Min iPhone ligger precis bredvid mitt huvud. Jag sov igenom larmet som måste ha gått ut i evigheter. Solen skiner genom en enda springa i ljuset-blockerande gardiner och jag mår sämre nu än jag gjorde innan jag somnade nästan fem timmar sedan.

Jag ser upp på nedräkningen klockan: 09:35:40 gå. Vi är nu gott och väl i finalen stretch. Jag förväntar mig att desperata kritan ha börjat, men titta runt indie rummet, sova kroppar fortfarande ligger överallt. Jason, programmeraren, är den enda personen vaken för Rockin 'Moses, alla andra sover under och runt omkring honom. Ask är inte till någonstans. Matchbox Batteriet är ute.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar