fredag 21 oktober 2011

Levnadstecknare: Steve Jobs ångrade att de inte cancerkirurgi tidigare

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/r80GyrUiYAk/biographer-steve-jobs-regretted-not-having-cancer-surgery-earlier.ars:

Det är väl känt att Steve Jobs skjutas på kirurgi för att behandla sin cancer i bukspottkörteln under nio månader efter det att diagnosen år 2003. Istället försökte han att behandla det med alternativa terapier innan de väljer att ha en Whipple förfarande under 2004. Nu har hans levnadstecknare Walter Isaacson visar CBS visar 60 Minutes att Apples legendariska VD inte ångrade operationen tidigare:

"Jag har frågat [Jobb varför han inte fick en operation då] och han sa:" Jag ville inte att min kropp ska öppnas ... Jag ville inte kränkas på det sättet, "Isaacson minns . Så han väntade nio månader, medan hans fru och andra uppmanade honom att göra det, innan han kom operationen, avslöjar Isaacson. Frågat av Kroft hur en sådan intelligent man kunde göra en sådan till synes dumma beslut, Isaacson svarar: "Jag tror att han typ av kände att om du ignorerar något, om du inte vill ha något att existera, kan du ha magiskt tänkande ... vi pratade om det en hel del ", säger han Kroft." Han ville prata om det, hur han ångrade det .... Jag tror att han tyckte att han borde ha opererats tidigare. "

Isaacson visar också att Jobs fått fortsatt behandling för cancer samtidigt som han hade blivit botade av tillståndet till Apple anställda.

Den 60 Minutes intervju med Isaacson kommer luft Söndag 23 Oktober kl 07:00 EDT. Isaacson bok, Steve Jobs kommer att drabba butikshyllorna på måndag, den 24 oktober och Ars recension av boken kommer att vara upp kort därefter, så håll utkik efter det.

En video!

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar