lördag 20 november 2010

Microsoft: Jag är en PC, och Kinect öppen källkod förare min idé

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/11/20/microsoft-im-a-pc-and-kinect-open-source-drivers-were-my-idea/:
När ordet först nådde Microsoft att öppen källkod skulle hacka Kinect , företagets svar var ganska hårdhänta: "Microsoft inte tolererar ändring av dess produkter," en representant berättade CNET, lovar att "ett nära samarbete med de brottsbekämpande och produktsäkerhet grupper att hålla Kinect åverkanssäker. " Men nu när Kinect mods blåsa våra tankar om en nära-dagligen , har Redmond bytt ton. Microsofts Alex Kipman berättade NPR Science Daily lyssnare att så långt som bolagets berörda Kinect har faktiskt inte blivit hackad hittills, och att Microsoft faktiskt har lämnat kamerans USB-anslutning oskyddad "by design" att låta samhället ta tillvara . Även om han och kolleger Microsoftie Shannon Loftis inte skulle åta sig att officiell drivrutiner PC för enheten, sa han att bolaget skulle "partner förr snarare än senare" med akademiska institutioner för att få hårdvaran doled, och föreslog att vissa universitet startade leker med Kinect redan innan den kommersiella lanseringen. Läs en utskrift av relevanta avsnitt i podcast efter pausen, eller lyssna själv på vår källa länk som startar vid 18:22 varumärket.

[Tack, Fred T.]

Fortsätt läsa Microsoft: Jag är en PC, och Kinect öppen källkod förare min idé

Microsoft: Jag är en PC, och Kinect öppen källkod förarna var min idé ursprungligen visades på Engadget , lör, 20 Nov 2010 12:56:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink Adafruit | källa Vetenskap fredag | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar