tisdag 21 juni 2011

Fler användare Staden undviker Facebook

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/s3lxO1Ja3uo/More-Users-Are-Shunning-Facebook:
Hugh Pickens skriver skriver "Blake Snow skriver att uppgifter tyder på att en liten men ökande antal användare - åtminstone i Nordamerika, där facebook användningen är särskilt mättat - kan vara att sky sajten med Facebook förlorar nästan 6 miljoner användare, sjönk från 155.200.000 i början av maj till 149.400.000 i slutet av månaden, för första gången i USA har förlorat användare under de senaste året. En del användare klagar på att de spenderar så mycket tid på Facebook att de är korta förändra resten av deras liv. "Jag kom på att jag inte skulle se tillbaka som en gammal man och önskar att jag hade tillbringat mer tid på facebook", säger David Cole, en IT-chef från Boston, och tillägger att han tror det populära sociala nätverk webbplats ett användbart verktyg, men inte en ersättning för vad han kallar "realbook" upplevelser. Kip Krieger, en college student från Virginia, säger Facebook har blivit förutsägbar. "det verkligen kommit till en punkt där jag vet ungefär vad mina vänner kommer att inlägg. De brukar bara skriva samma sak om och om igen, och jag blir trött på det. "Fortfarande finns det många fler nöjda kunder på Facebook än missnöjda och kära, så är Facebook shunners en liten minoritet eller en del av en växande trend?" Efter att ha detta sammanhang med andra är en mycket kraftfull sak ", säger Toby Bushman som kände så mycket press att hon bestämde sig för att återförenas med Facebook, och är glad att hon gjorde." Det gör mig känns som jag är en del av något större och mer storslagna än bara mitt liv som en vistelse-at-home mor. ""

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar