söndag 28 augusti 2011

Fråga Slashdot: Math Curriculum Att förstå allmän relativitetsteori?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/QqJHFllnsgA/Ask-Slashdot-Math-Curriculum-To-Understand-General-Relativity:
Första gången accepterade inlämnare sjwaste skriver "Slashdot inlägg en hel del fysik historier. Många av oss, däribland jag själv, inte har den bakgrunden för att förstå dem. Så jag skulle vilja fråga Slashdot matte / fysik samfundet att konstruera en läroplan som får mig, en genomsnittlig college grad med två terminer i kemi, en av kalkyl, och kanske 2-3 tillämpad statistik kurser, hela vägen till att förstå matematik allmänna relativitetsteorin. Vad skulle jag behöva lära sig, i vilken ordning, och vad texter ska jag använda? Innan jag blir dödade här, jag vet att detta inte är en helg projekt, men det verkar som det kan vara roligt att göra på min fritid för nästa ... årtionde. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar