söndag 28 augusti 2011

HealthTech misslyckas: Lärdomar för entreprenörer från Hälsa Startups gått snett

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/XA8lowyYbz0/:
Train Wreck

Redaktörens anmärkning: Gästen inlägget skrevs av Dave Chase, VD för Avado.com , en patient relationship management företag som var en TechCrunch Störa finalist . Tidigare var han managementkonsult på Accenture sjukvård praktiken konsulttjänster till 25 sjukhus och var grundaren av Microsofts Health verksamhet. Du kan följa honom på Twitter @ chasedave .

Healthtech är en ständigt växande sektor, men från $ 1000000000 pool riskkapitalbolagen hälls i startups under det senaste året, fick hälsa företagen endast cirka 3 procent av den totala. Inte många healthtech startups har kunnat säkra de stora satsning rundor, men förra veckan betonade jag en healthtech företag som verkar göra det rätt: Zocdoc, som inbringade 50 miljoner dollar runt från DST tidigare denna månad, och erbjöd ett fåtal hämtställen för startups som vill lära av Zocdoc erfarenheter. ( Kolla in inlägget här .

Som den tidigare nämnda satsningen nummer från Rip postar visar att många startups verkligen inte har visat samma visdom Zocdoc har visat, vilket lett till ett ökat antal healthtech misslyckanden under de senaste åren. En färsk studie särskilt belyser detta fenomen. Efter att ha intervjuat 110 digitala hälsa entreprenörer, RockHealth nyligen släppt resultaten av en studie som visar att koppla mellan de företag som faktiskt får stöd och de många som har kommit upp tom.

Detta kopplar belyser på varför så många healthtech företag har misslyckats med att påverka, eller har haft att genomgå betydande vridas för att överleva. Nedan hittar du några av de bästa orsakerna healthtech start misslyckande:

Brist på specifik inriktning eller adoption punkt

Det är väl dokumenterat att en brist på fokus dödar startups om de är i vården eller inte men det är särskilt vanligt inom vården. Hälso-och sjukvården lider av ett överflöd av smärtpunkter och är i stort behov av störningar, så det är frestande för nya startups att försöka lösa dem för att göra den största effekten. Men dessa nystartade ignorerar det gamla talesättet om hur man äter en elefant - en bit i taget. Alltför många startup nappar bort mer än de kan tugga. Det bästa är att plocka en stor smärta peka på adressen och gå med den.

Förväntad konsumenterna att betala

Med undantag av viktminskningsprogram, det finns inte många exempel på att konsumenterna betalar direkt för sjukvården. Över tid kommer detta sannolikt att förändras när större del av bördan av sjukvårdskostnaderna får flyttas till konsumenter som lyftes fram i del II av Healthcare Störningar serien (se länkar nedan). Men skulle jag vara mycket försiktiga med att alla företag förväntar sig att få konsumenter betalar på kort sikt.

Förväntas konsumenten att skriva in massor av information

Medan jag tror att det var en större anledning till Google Health misslyckats , väntar konsumenterna att mata in information är en av de stora faktorerna till varför personliga hälsojournal (PHR) har misslyckats med att få meningsfulla dragkraft. De flesta PHRs lita på den person som utför uppgifter och få är villiga att göra det.

Krävs enorma summor pengar

Detta tenderade att hända i bubblan perioder där det fanns en storslagen vision och skummande finansieringsmarknaderna kastade enorma summor pengar. I slutändan var de inte hållbar franchising.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar