söndag 16 januari 2011

Råd om Undervisning Linux till CS Freshmen?

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/u95stKbsY8Y/story01.htm:
copb.phoenix skriver "Jag är en sophomore datavetenskap student Labs undervisning datoranvändning till en nybörjare klass, redo att gå över de stora ins och outs av Linux terminal och GUI. Samtidigt som jag har mina egna idéer och professorn över denna klass luta sig mot, har jag funnit det svårt att få några elever som jag har försökt att lära i det förflutna för att ansluta prickar och förstå hur det förhåller sig till vad de redan vet om datorer. Är det någon där ute har några råd om hur man kan engagera och inspirera våra kommande klass? (Kanske viktigare: Våra maskiner kör Ubuntu Hardy.) "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar