tisdag 22 februari 2011

Första Alpha av Qt För Android släppt

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/KDj2Cmcg7EE/First-Alpha-of-Qt-For-Android-Released:
En anonym läsare skriver: "I kölvattnet av Nokias tillkännagivande att det kommer att bli glatt kastar sina befintliga utvecklare under en buss genom att inte erbjuda Qt för Windows Phone, ett projekt för att genomföra Qt på Android har meddelat sin första alfa-version. Necessitas projektet leda Bogdan Vatra skriver: "Jag hade en dröm att en dag kommer jag att kunna driftsätta befintliga Qt programvaran på en Android-plattformen. Jag hade en dröm att en dag kommer alla Qt-program använder hela systemet delade Qt-biblioteken. Jag hade en dröm att en dag när alla Qt som byggts och distribueras till en Android-plattformen, kommer köra på någon annan nyare Android-plattformen och kommer att pågå i flera år utan omkompilering. Jag hade en dröm att en dag kommer jag att kunna skapa, hantera sammanställa felsöka och driftsätta Qt apps med en första IDE-klassens medborgare. Nu, de drömmar bli verklighet. " Den necessitas wiki erbjuder några dokumentation om Qt för Android. En demovideo Qt för Android i aktion är också tillgänglig. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar