lördag 12 februari 2011

Hur stora Film Studios Manipulera YouTube-användare

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ZzJI3HRjDXU/How-Major-Film-Studios-Manipulate-YouTube-Users:
En anonym läsare skriver: "Ett år innan de stora filmbolagen erbjöds chansen genom YouTube för att" blockera, tjäna pengar eller spåra "upp upphovsrättsskyddat material, studios som Disney redan idrifttagning PR-företag att skapa falska YouTube-användare - komplett med autentiskt" trendiga "semi-kompetenta user-profiler, på konton som föreföll vara inrättas av unga och" edgy "tonåringar. Dessa faux" användare "kunde efter HD-video från upphovsrättsskyddade filmer utan att straffas eller försvåras av YouTubes algoritmer innehålls-ID , och deras inlägg, medvetet proppfull med piratkopiering-relaterade sökord och tidsbestämda (även på dagen, i ett fall) att sammanfalla med närstående DVD och Blu-ray releaser, ibland tillfalla en och en halv miljon träffar eller mer, medan de äkta YouTube uppladdare falla på webbplatsens innehåll ID brandvägg. denna artikel tittar på hur de stora studiorna har reagerat på YouTube under de senaste fyra åren, och även undersöker fördjupad tre sådana exempel på uppenbara "astroturfing" som innefattar teater eller skiva utsläpp av Toy Story 2, Speed Racer och Spider-Man 3. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar