fredag 4 mars 2011

Fråga Slashdot: Facebook arkivering?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/SVkhqD1IY-4/Ask-Slashdot-Facebook-Archiving:
Stenchwarrior skriver "Jag var i bilen med min fru och 15-åriga dotter i morse talar om framtiden för Facebook och hur det är sannolikt att de inte kommer att vara för evigt (eller åtminstone inte på samma kapacitet som nu) och min dotter frågade "Nå, vad som kommer att hända med alla mina bilder?" Det föll henne att Facebook inte kan vara runt en dag och alla de tusentals bilder som hon lagt upp kan en dag vara borta Så detta är vad jag ber de goda människorna på Slashdot. Vad är ett bra sätt att bevara alla dessa minnen ? Många enheter har idag direkt tillgång till Internet och till och med komma och när bilderna laddas upp de till slut bort för att lämna plats för fler. Hur vi ser till att vi kan komma åt eller säkerhetskopiera dessa filer ifall Zuckerberg beslutar att sälja ut till Google eller Microsoft och de gör sig av med allas profiler? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar