torsdag 4 augusti 2011

Är fri programvara redo för E-publicering?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/Yi0QD_o5-TM/Is-Free-Software-Ready-For-E-publishing:
johanneswilm skriver "Under mer än tre år har jag skrivit min avhandling om politiken i Nicaragua. Att vara den mest professionella systemet för PDF-generering, gick jag med LaTeX, och att göra texten tillgänglig för redaktörer, använde jag LyX redaktör. Nu när publiceringsdatum kommer nära, fann jag att jag var tvungen att spendera mycket tid på att skapa ett skript för att konvertera manuskriptet till format som Epub som ingen av de tillgängliga verktygen var riktigt redo att göra det automatiskt. Är LaTeX bara bra för författare i naturvetenskap? Är öppen källkod bojkottar ebook format, som Richard Stallman har föreslagit? Finns det bättre verktyg för att göra samma sak? "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar