torsdag 4 augusti 2011

(Grundare Berättelser) Thrillist Ben Lerer på att köpa Kunder och går upp mot Groupon

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/1fj0SXQVCwg/:

Grundare Berättelser värd Chris Dixon fortsätter sitt samtal med Thrillist medgrundare och VD Ben Lerer genom att diskutera kundförvärv.

Erkänner tankegång att det inte är optimalt att betala för kunderna, frågar Dixon om Lerer kund förvärvsstrategi och säger, "en mycket mer tech-företag, inklusive Groupon och med jag tror Thrillist faktiskt är byggda ... en stor del även betalas kundvärvning, löpning annonser och gör andra saker för att få folk att prenumerera, eller hur?

Lerer svarar med att säga "Det är sant, vi har alltid drivits först och främst genom organisk tillväxt, men den vackra sak om några av dessa nya företag, en Groupon eller ett förgyllt eller någon av dessa nya modeller är att de verkligen kan vara uppgifter driven så man förstår livstid värdet av dina användare. "fortsätter med," om du har möjlighet att gå och köpa en massa dessa $ 2 dollar användare. . . och de håller som värd $ 10, kan du gå och bygga en riktigt stor verksamhet mycket snabbt. "

Går vidare med Groupon temat i videon nedan, tar Dixon upp på stora samtal kring "hur försvarbart dessa företag är" och frågar "Hur företag gillar det här skapa hållbara tillgångar?"

Lerer anteckningar styrkan i Groupon lokala säljteam och varumärke, innan pekar att det finns utmaningar. Cirkling samtalet tillbaka till sitt eget företag Lerer säger: "Jag ser inte på lokal som något som om vi gjorde som en fristående verksamhet något som jag alls skulle vara entusiastiska över. Anledningen till att jag tror att vi är en riktigt bra passform att ha några lokala handeln är att vi redan har konsumenterna i stället ... och vi har redan skala på de marknader vi är på väg in. "

Leta efter tidigare episoder av Grundare berättelser här , även del I och del II av Lerer intervju, samt intervjuer med förgyllt s Kevin Ryan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar