onsdag 5 januari 2011

Varför BioWares Star Wars MMO kan redan vara för sent

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/9GO42lZhtIA/story01.htm:
Sedan tillkännagivandet av Star Wars: The Old Republic, har många spelare varit gott hopp om att dess höga budget, respekterade utvecklingsteam och rika universum kommer att vara tillräckligt för att ge en verklig utmaning för WoW gudabild. En debattartikel på 1 Upp gör så att BioWares möjlighet att göra det redan kan ha passerat. Citerar: "Medan EA och BioWare Austin har hästkrafter behövs för att åtminstone dra även med World of Warcraft Men vad vi sett hittills har varit oroväckande konventionella - även allmän - med tanke på miljontals hälldes i utvecklingen Ta öppningen områden. runt Tython, som Mike Nelson beskriver i sin senaste förhandsvisning som "rudimentär", på grund av sin något generiskt, slipa driven strävan design. Köra runt och dödar ett visst antal "Flesh Raiders" i en relativt lugn stad verkar inte särskilt episka, men det är vägen BioWare Austin verkar ta med öppnandet områden för Jedi. - Vad kommer säkert att vara den mest populära klasserna när The Old Republic är släppt ... det verkliga bekymret är dock inte så mycket i Strävan design som i BioWare Austin uppenbara beredvillighet att spela följa John Närhelst något blir en stor hit - det kan vara en film, spel eller bok - det finns alltid en galen rusning för att kopiera formeln. i World of Warcraft: s fall, att galna scramble har pågått i sex år nu. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar