lördag 26 februari 2011

Smart Phone Hämtar Driver Av fortkörningsböter

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/oDKQA3MV4qs/Smart-Phone-Gets-Driver-Out-of-a-Speeding-Ticket:
Hugh Pickens skriver skriver "Sahas Katta skriver i Skattertech att en trafikpolis drog honom över under körning hem och gav honom en fortkörning biljett men tack vare sin Android, slutade han upp att gå ut i trafiken domstol utan att behöva betala böter eller lägga till en enda peka på hans skiva. "Jag lyckligtvis råkade ha Google låtar körs när en officer som det hänvisas till mig för fortkörning medan väg hem från en kompis", skriver Katta ". Hastighetsbegränsningen i området var bara 25 miles per timme och den Cop radarn klockade chockerande mig att köra över 40 miles per timme "En gång i domstol Katta frågade officeren sista gången han deltog radarn utbildning, när enheten senast kalibrera eller enhetens modellnummer -. inget av som officer kunde svara . "Jag lade sedan min tid stämplade GPS data med information om min genomsnittliga rörliga hastighet och högsta hastighet under min korta väg hem. Båda numren var väl inom skyltad hastighet, säger Katta. "Domaren tog en stund och förklarade att jag inte var skyldig, men han hade ett ovanligt uttalande som följde. För att undvika feltolkningar om sitt beslut, valde han att förtydliga sitt beslut med angivande av bristen på bevis på officerens del. Han nämnde att han var inte känner tillräckligt med GPS-teknik för att göra ett beslut baserat på min bevisning, men jag kan inte låta bli att tänka mig att det var en viktig faktor. ""

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar