torsdag 5 maj 2011

Fråga Slashdot: Att bli en nätverksadministratör?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/M-EJizYFWUg/Ask-Slashdot-Becoming-a-Network-Administrator:
JL TYMPANON skriver "Efter många år som en stjärna programmerare har jag tagit en position som innebär att bibehålla och bygga om i egen regi nätverk av ett litet företag. Det finns kanske 100 maskiner, en blandning av bladservrar som kör Linux och stationära datorer som kör Windows av alla smaker. I grunden har jag lära nätverk från grunden. Jag har fått en "obegränsad budget att köpa routrar, växlar, osv, att sätta upp min egen lilla testnät som en del av inlärningsprocessen. Så frågan är:?? vad är rätt strategi här Vad routrar eller växlar och annan utrustning ska jag skaffa Vilka böcker ska jag läsa Ska jag ta klasser från Cisco, Global Knowledge, min lokala community college, eller någon annanstans "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar