fredag 10 juni 2011

En grund för Game Devs att sikta högre

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/j2QPKgQGCyY/A-Plea-For-Game-Devs-To-Aim-Higher:
En aktuell artikel skriven av Mike Acton av Insomniac Games utmaningar video spelutvecklare att vidga sina ambitioner och kämpa för att komma tillbaka till sina upproriska rötter. Citerar: "[W] är hy det att spelutvecklare börjar drunkna i en kultur av rädsla, eller mer specifikt, en rädsla för förändring Beror det på att spelvärlden har gått för företag och är inte längre exklusivt för små team med? geni missanpassade och kreativa underdogs? Beror det på att demografin i spelare en gång som nästan enbart av teen pojkar har utvidgats till att omfatta nästan alla från 5 till 50? Det finns folk som skulle förneka att det är rädsla för förändring som håller dem där de är. Det finns de som är nöjda med status quo eftersom de tror att de har en formel "som fungerar" och det finns ingen anledning att riskera en stor förändring när de redan lyckats med vad de gör. ... Game utvecklare, i sitt hjärta, futurister och detta är vad de behöver göra nu-lägga sig före i tiden så att de kan överträffa den unkna ledarskap och gamla modeller som håller dem tillbaka "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar