fredag 10 juni 2011

Fråga Slashdot: Linux-stöd på universitet?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/BUSB89tnXLQ/Ask-Slashdot-Linux-Support-In-Universities:
En anonym läsare skriver: "Jag studerar datavetenskap vid ett universitet i Melbourne, Australien. Jag nyligen gick till en" Vägbeskrivning av IT-seminarium som drivs av vår centrala IT-avdelning, där eleverna uppmanades att diskutera frågor med ledningen för IT. Under diskussion om föreslagna ändringar i våra campus-omfattande trådlösa nätverk, frågade jag om det nya systemet skulle stödja Mac, Linux och andra operativsystem. Flera av cheferna skrattade åt denna fråga, och en utbrast "Linux!" som om det var punchlinen på ett skämt Chefen för den minst behandlade min fråga på allvar, men jag fick inte något konkret svar så skulle jag vilja fråga Slashdot:.. Har ditt universitet / högskola ger stöd för Linux / BSD / etc användare att ansluta till på campus trådlöst? Hur IT-stöd Linux-användare i allmänhet? Har det någonsin personal förlöjligas du för att ställa frågor om Linux? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar