lördag 4 juni 2011

Fråga Slashdot: Använder för ett litet kontor Server?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/iFi4vVJpkZU/Ask-Slashdot-Uses-For-a-Small-Office-Server:
ragnvaldr skriver "Jag är" IT-kille "för ett kontor på cirka ett dussin personer. Och när jag säger IT-killen, jag menar jag är den enda här som kan använda Google tillräckligt bra för att lista ut hur man gör saker och ting fungerar . Vi har en 500GB Mac server med en Drobo med 6 TB bifogade lagringsutrymme. Hittills har alla den här servern gör är att säkerhetskopiera data, och jag vill göra det lite mer användbart. Vi har även en FileMaker Server på den, som jag har ännu inte lärt sig att använda alls, än mindre effektivt. Några förslag för att göra den här maskinen lite mer användbar? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar