torsdag 21 juli 2011

Gå inte 3D för 3D skull, säger Sony

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/C1Xpxzwaybk/Dont-Go-3D-For-3Ds-Sake-Says-Sony:
Sony har beslutat att skjuta 3D-grafik till området för spel, men företaget verkar vara medvetna om att kvalitet, inte kvantitet, är vad som kan vinna över spelare. De har sagt spelutvecklare att ta steget endast om det gör för en bättre spelupplevelse och inte bara dra nytta av en bransch modeord. Sonys Mick Hocking sade: "Vi måste, och vi försöker uppmuntra alla att lära sig om 3D ordentligt och komma och prata med oss ​​så vi stödja dem när de konverterar spel. Men bara leverera den bästa kvaliteten 3D. Som vi har sett i vissa andra branscher, om du gör bra kvalitet 3D, i film kan man säga Avatar - det är den mest framgångsrika film genom tiderna, det är det mest inkomstbringande filmen genom tiderna - men sedan dess som inte har följts upp med samma grad av framgång. ... Om folk ser bra kvalitet 3D det gör förhöja upplevelsen. Det är en stor funktion för ett spel. Men om de ser dålig 3D det kan sätta dem. Tyvärr vissa människor producerar dåliga kvalitet 3D, i alla medier. Under de senaste 12 månaderna har vi sett tv, film, vissa spel, där kvaliteten inte har varit där. Det är bara ett fall av människor måste förstå hur man arbetar med 3D, hur man gör det riktigt tekniskt och sedan hur man använder det kreativt. Endast lägga till 3D där man gör en skillnad för spelupplevelsen. Det måste lägga till något. Inte bara lägga djup för sakens skull. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar