torsdag 28 juli 2011

Med en IPO vid horisonten, Lägger Trulia sociala Rekommendationer för fastighetsmäklare

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/iKsF1BY9cwU/:

När sälja eller köpa ett hus, som arbetar med en pålitlig, certifierad mäklare eller agent är oerhört viktigt. Generellt hittar du betrodda fastighetsmäklare genom word of mouth, oavsett om det genom en granne, vän eller kontakt. Men eftersom fler och fler konsumenter titta på nätet för att hitta och sälja listor, inköp personliga rekommendationer kan vara en utmaning. Fastighets sökmotor Trulia är att lägga till nya sociala funktioner som syftar till att replikera word-of-mouth remisser för mäklare och yrkesverksamma inom fastighetsbranschen.

Trulia sociala efterforskning visar i huvudsak verbala godkännande av en önskad agent för att Trulia och Facebook, hjälpa konsumenterna upptäcker pålitliga fastighetsmäklare genom att söka deras Facebook socialt nätverk för ombud och mäklare deras familj, vänner och bekanta rekommendera. I grund och botten funktionen ger konsumenterna möjlighet att rekommendera sina agent på Trulia och Facebook samtidigt.

Dessa medel påskrifter hjälp sedan bygga en personlig lista över rekommenderade läkemedel för andra konsumenter när de söker Trulia är Hitta en Pro katalog. När en användare söker och loggar in med Facebook, kommer de att se några agenter som sina vänner eller vän vänner rekommenderar samt rekommenderas agenter i Trulia samhället.

Rekommendationerna publiceras även till förmedlarens Trulia profil konsumentens Facebook-profiler och deras vän på Facebook nyhetsflöden. På en agentens sida, kommer du att kunna se om han eller hon är rekommenderade av vänner, familj eller en klient. Agenter kan också begära rekommendationer från vänner och kunder via Trulia.

Trulia säger att medan vissa av sina konkurrenter (dvs Zillow) redan har betyg för ombud och mäklare, är företaget försöker lägga till en social komponent till rekommendationer som skapar en större känsla av förtroende mellan kunden och agenten. Plus, Trulia anser att rekommendationer måste gå bortom ett antal stjärnor, och bör omfatta förhållandet till mäklaren / agenten, och detaljer om samspelet (dvs sålt ett hus, tidsperiod, professionellt sätt).

Naturligtvis är Trulia framtid i rampljuset på grund av den senaste tidens börsintroduktionen av en av dess främsta konkurrenter, Zillow. En en IPO är definitivt på horisonten, säger företagets oss. Trulia, som är lönsamt endast tagit med $ 32.800.000 i finansiering (i motsats Zillow upp $ 87 miljoner euro). Förra året har bolaget förvärvat geodata start Movity, och trafiken har stadigt ökat sedan förra året. I juni 2011 såg Trulia 9.100.000 unika besökare jämfört med 5,4 miljoner unika besökare i juni 2010, enligt comScore.

[Crunchbase url = "http://www.crunchbase.com/company/trulia" name = "Trulia"]


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar