torsdag 28 juli 2011

Totango lanserar Public Beta, höjer $ 3,8 miljoner för att hjälpa SaaS företag driva försäljning

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/o5-Ztwxy3UA/:

Totango , en realtids-plattform som gör software-as-a-Service (SaaS) företag för att bättre förstå sina kunder, meddelade idag att man har stängt en $ 3.800.000 omgången i Serie A finansiering, som leds av Pitango Venture Capital och Gemini Ventures . Den israeliska start kommer att använda sin senaste infusion av kapital för att rampa upp uthyrning och marknadsföring.

Företaget är också officiellt tillkännage lanseringen av sin publik beta, som syftar till att göra det möjligt säljteam för att bättre förstå hur befintliga kunder eller presumtiva kunder använder deras tjänster i realtid för att mer effektivt hantera kund-samtal och engagemang. För nu är tjänsten helt gratis. På vägen planerar Totango att skala sin plattform för att hantera hela kundens livscykel, och kommer att lägga prissättning nivåer, men på denna punkt är främst inriktad på att optimera väg säljteam, särskilt interagerar med sina kunder.

För att åstadkomma detta tillåter start SaaS företag att följa utvecklingen av en potentiell kund, av nya kunder under deras tidiga interaktioner med tjänsten, eller för befintliga kunder - för att bättre förstå varje fas av användarens engagemang. Försäljningen lag kan få status för en kund med ett ögonkast, segment kunder på gång baserat på deras användning profil, som till exempel, vilka moduler som används, när och av hur många människor, och hur mycket tid går åt samspel med dessa moduler.

Totango erbjuder också ett "personligt dagligt smälta", som ger teamen en rapport om hur om-spår eller off-track säljare är i onboarding nya kunder, och föreslår åtgärder som kan vidtas för att förbättra möjligheten till en försäljning. Lag kan också visa aktivitet sidor som erbjuder kontohistorik under loppet av en kunds livscykel, meddelanden och varningar om uppdateringar kundstatus, liksom realtids spårning av kundanvändning under och efter rättegången.

Men kanske det mest anmärkningsvärda funktionen i startup nya Public Beta är dess integration med infödda Salesforce.com applikationer, vilket gör att Salesforce kunder att fortsätta arbeta inom samma program som de har vant sig, med den extra fördelen av en bredare uppsättning verktyg att förbättra försäljningen resultat. På så sätt presenterar Totango kunduppgifter samspelet inom säljteamet befintliga CRM-verktyg för att ge dem möjlighet att mer effektivt höja fri rättegång konverteringar, lägre kundförvärvskostnader, och öka retention och förnyelse.

"De flesta SaaS prismodeller är baserade på abonnemang eller användning, som ger kunderna möjlighet att sluta använda - och sluta betala för - Tjänsten som helst", säger Guy Nirpaz, VD och grundare av Totango, via den Totango blogg . "Det, plus låga kostnader för byte, mandat att SaaS företag ständigt övervaka kundtillfredsställelse och förbättra värdet som levereras".

Nirpaz fortsatte med att säga att förlovningen mellan kunderna och deras SaaS företag är relativt indirekt, med en brist på kundbesök, säljsamtal och övergripande samverkan. Utan denna typ av verklig människa till människa interaktion, företag ofta misslyckas med att verkligen förstå sina kunder, sade han.

Men tack vare möjligheten SaaS företag har för att spåra och analysera potentiella kunder och kunder, moln-baserade mjukvaran företag har ett ben upp över deras traditionella motsvarigheter. Därmed har grundarna byggt en serie verktyg som de tror kommer att tillåta säljteam att öka deras effektivitet genom att förbättra omräkningskurser och behålla befintliga kunder nöjda.

För mer information om Totango, kolla in videon nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar