onsdag 6 juli 2011

Xbox Live Indie Games kamp för lönsamhet

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nO79PCBKoDc/Xbox-Live-Indie-Games-Struggle-For-Profitability:
En artikel på opposable tum blogg granskar Xbox Live Indie Games ekonomi och fann att utvecklarna har problem med att göra tillräckligt med pengar för att motivera fortsatta arbetet med plattformen. Citerar:. "Om du vill publicera en spelkonsol video, det finns ingen lättare väg än Xbox Live Indie Games programmet Men medan det är relativt lätt att få ditt spel på tjänsten, det är svårt att få det märkt att det är en massa skräp. på XBLIG, så mycket att en grupp utvecklare gick samman i slutet av förra året för att främja titlar kvalitet indie. Det har varit några stora framgångar, som den nyligen lanserade FortressCraft, som lyckats sälja 16.000 enheter på dagen för övergång, men De är inte direkt vanligt. Så med nästan ingen marknadsföring, och med en genomsnittlig vinst på endast $ 3800 per titel, varför utvecklarna fortsätter att skapa spel för plattformen? ... nästan alla de utvecklare vi talat med funderar på att flytta vidare från . plattformen Men alla verkar se sina erfarenheter som värdefulla, som i slutändan är en del av punkt XBLIG: det är en plats där nästan vem som helst kan göra ett spel som kan spelas på en konsol Devs bara måste veta vad de. är att komma in. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar