tisdag 27 september 2011

Fråga Slashdot: Bästa sättet att lära sig om Game Theory och AI?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/76CRvKNNjok/Ask-Slashdot-Best-Way-To-Learn-About-Game-Theory-and-AI:
xmojox skriver "Jag vill veta mer om artificiell intelligens och spelteori jag vet att det är både stora delar av studien;. Men min huvudsakliga intresse för hur dessa påverkar besluten i världen Detta skulle inkludera politiker, affärsmän och. . allmänt samhället Jag är inte ute efter en karriär eller någonting, detta är bara ett personligt intresse för mig Var finns bra ställen att starta i dessa områden för någon ny till dem jag är medveten om Stanford on-line klasser.? men de fungerar inte med min nuvarande schema. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar