tisdag 20 september 2011

När Har Registrera dig bli "Gå in?"

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/5QV6aa934zQ/When-Does-Signing-Up-Becoming-Opting-In:
AmyVernon skriver "Detta stycke från RWW fick mig att tänka om, när du registrerar dig för tillgång till en webbplats, du faktiskt registrerar dig för att få en massa skräppost från dem. Den enda opt-in är fortfarande riktigt populär, vilket Jag har märkt att jag ofta markera rutan visar jag inte vill fler e-postmeddelanden från ett företag eller utgivare. jag alltid utgår från att ge min riktiga e-postadress betyder att jag kommer att få spam-typ e-post från vem. Det ändå överraskningar mig att de flesta människor inte, men det väcker en bra fråga:. '? uppdateringar "Borde inte du kunna registrera sig för något utan att automatiskt bli anmält sig till en aldrig sinande ström av"

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar