torsdag 27 oktober 2011

Fråga Slashdot: Hur är du Haunting Din House Detta Hallowe'en?

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/MOzhT-Avt7Q/ask-slashdot-how-are-you-haunting-your-house-this-halloween:


Hallowe'en är precis runt hörnet. Jag har tillbringat timmar denna månad lutad över masker, maskiner dimma, automatiserade monster, och ljud-aktiverade skelett dansar (mest för fet för mitt blod), och arbetade med min bror och syster att hemsöka min mammas hus med skrämmande bilder, högar av Spider-sadelgjord, ljudeffekter, strobe ljus, scen blod, ljus och rostiga knivar. Liksom varje år är dock det bästa som planer är de du komma med i efterhand (varför gör jag alltid planerar att bygga en kista med bibel-repellerande magnetfält lock och matchande Bibeln, men aldrig gör?), Och medan våra ansträngningar var roligt och tillfredsställande, definitivt inte trycka på kuvertet. (Det finns massor av bra inspiration där ute, dock, för människor som vill gå lite galet.) Så jag frågar: Vad gör ni för att fira den anda av Halloween? Framför allt använder du något bra stagecraft stil Tech att göra din bostad, gård, eller kvarter bara lite mer skrämmande än vanligt? Alla goda råd baserat på tidigare spökar erfarenheter, antingen som haunter eller hauntee? Vilka effekter önskar du att du kan skapa tillräckligt med tid och pengar? Har du styra alla aspekter av bildskärmen genom datorn? Tänk brett: Länkar till inspirerande kommersiella tillhåll, källor till intressant redskap, och din favorit hus-haunting projekt på Instructables är alla välkomna, samt relevanta råd från de delar av världen där Hallowe'en inte är den stora händelsen att det är i USA

Läs mer i denna historia på Slashdot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar