torsdag 17 mars 2011

MIT-designade spel för att träna ett AI-system

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/amX07ev39-w/MIT-Designed-Game-Used-To-Train-an-AI-System:
Ian Lamont skriver "MIT Media Lab och Singapore-MIT Gambit Game Lab bara har släppt Improviso, ett online spel som är en del av ett forskningsprojekt för att skapa ett mer realistiskt spel AI. Improviso kräver två spelare, en ledande skådespelare och regissör, ​​som låtsas att skjuta en låg budget film science fiction om en regering mörkläggning av utlänningar på Area 51. Målet med projektet är att samla in Improv från tusentals spel som kan användas för att träna ett AI-system som kommer att kunna att spela rollen av NPCs. Jeff Orkin, MIT forskare som lett spelutveckling, säger att den bästa tiden att spela Improviso är från 07:00 till 10:00. Orkin är också skaparen av ett spel som heter AI målinriktad handling programmering, första används i skräck i 2005 och senare anställd i FEAR 2 och Fallout 3. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar