söndag 5 juni 2011

Fråga Slashdot: Kompensera tekniska människor för att bidra till försäljning?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/do8kFnYfTUc/Ask-Slashdot-Compensating-Technical-People-For-Contributing-to-Sales:
moln-yay skriver "Jag arbetar för ett IT-konsultföretag och nyligen har jag fått i uppdrag att åka upp vårt team ingenjörsrådgivningstjänstens - som utan fantasi företagens tala betyder att vi försöker ge våra tekniker att tänka lite som försäljning människor istället för att enbart service orienterad. För att förtydliga, är vår tekniska människor ses av våra kunder som betrodda rådgivare och när de ser en möjlighet till en kompletterande försäljning / nätverk refresh / projekt de involverar ofta våra säljare, men när kunden ser säljare, mussla de alltid upp eftersom de är "säljare och kunder tycker att de är bara intresserade av att lindra dem deras pengar! Jag är intresserad av vad det Slashdot gemenskap tänker på hur vi ska ersätta ingenjörsteam för denna försäljning arbete (vilket skulle kosta oss kommissionen att säljare i alla fall) men på ett sätt som inte främjar någon fientlighet mellan försäljning och teknisk personal eftersom det i slutändan säljare leva och dö på uppdrag. Har någon arbetat i denna miljö som helst och vad verk / fungerar inte i din erfarenhet? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar