söndag 5 juni 2011

Komprimerad Tid på Australien Telescope Compact Array

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/0FFVXz5ySL8/Compressed-Time-at-the-Australia-Telescope-Compact-Array:
epaell skriver "Jag har spelat lite med time-lapse och videoredigering under den senaste veckan medan Duty astronom vid CSIRO's Australien Telescope Compact Array (ATCA) nära Narrabri i landet New South Wales (Australien). Leka med video alla en ganska ny erfarenhet för mig men jag hade kul att sätta ihop detta och tänkte andra kan njuta av det. Jag har fångat ett antal videor av och kring teleskopet och försökte att inte bara instrumentet och himlen, men också några av de vilda djur vi möter dagligen under iakttagande av det. Det ingår också en obligatorisk video av kakaduor ta en Hayride på en av rätter och grodorna i kontrollrummet som är våra ständiga följeslagare under lång observerande sessioner :-) Jag rekommenderar byte från 360P till 1080p och inställning på helskärmsläge för att få full effekt av videon. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar