tisdag 28 juni 2011

Funktion: Fråga Ars: Hjälp! Jag behöver VoIP-tjänst för ett virtuellt kontor!

Intressanta nyheter på url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/88MHnRjUYdA/ask-ars-what-small-business-voip-service-is-right-for-me.ars:

Under 1998 Fråga Ars ett tidigt inslag i den nyligen lanserade Ars Technica. Nu, liksom då handlar det om era frågor och våra samfundets svar. Varje vecka kommer vi att gräva i vår fråga väskan, ge våra egna att ta och sedan på det kloka i våra läsare. Att skicka in din egen fråga, se vår tips sida .

Fråga: Jag har nyligen slutat mitt gamla jobb på ett stort företag och började arbeta för en start. Autostart är 100 procent virtuella (vi har inga kontor, och alla arbetar hemifrån), vilket är bra, eftersom jag älskar att göra konferenssamtal i mina boxershorts. Men nackdelen är att jag saknar vissa aspekter av mina äldre, icke-virtuella jobb. Närmare bestämt hade vi alla fasta telefoner med bra ljudkvalitet, röstbrevlåda och extensions-de vanliga funktionerna telefonen som alla förväntar sig på ett kontorsjobb.

Men nu är jag fast med antingen min mobiltelefon, som droppar samtal när jag är inne i mitt hus eller min egen fast telefon, vilket jag binda upp flera timmar i sträck (Detta driver min fru nötter). Jag har nyligen börjat titta in i VoIP-tjänster, och jag trodde kanske Ars skulle ha någon insikt där, eftersom ni är ett virtuellt företag också. Några tankar?

Den goda nyheten är att du verkligen kan hitta en VOIP-leverantör som ger dig alla funktioner du är van vid från din gamla kontoret telefon-extension uppringning, röstbrevlåda, en katalog, etc. Den dåliga nyheten är att hitta en anständig VoIP-tjänst för din start eller företag är mycket som att köpa en ny mobiltelefon. Det finns massor av alternativ att välja mellan, och med en myriad av tillägg och planer prissättning, kan det vara svårt att skilja dem åt.

Läs resten av artikeln ...

Läs kommentarer till detta inlägg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar