torsdag 16 juni 2011

Open Source alternativ till Dropbox?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/ibvx_YJ3i5w/Open-Source-Alternative-To-Dropbox:
garry_g skriver "Medan" molnet "kan vara en av de viktigaste slagord om Internet-industrins, någon sysslar med säkerhet och personlig integritet kommer sannolikt inte röra den med en 10-fots-pålen. Samtidigt som jag är skyldig att använda Dropbox för tillfällig lagring av data eller snabb bild snaps med min Android-telefon, tittar jag ut att inte lagra något viktigt på det (eller nackdel), oavsett vad "Sekretesspolicy" får jag undrar:. vad användbart alternativ finns till Dropbox på FOSS marknaden, vilket kommer att ge tillgång för både Windows / Linux boxar, men även mobila enheter (speciellt Android). Jag vet att det finns front-end-Tillägg för Windows (och Linux-verktyg förstås) t.ex. för SVN, men sannolikt ingen implementationer för mobil användning så vitt jag kan säga ... Och, naturligtvis, bör backend körs på en Linux-box;) "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar