lördag 2 juli 2011

Är Groupon Bad för småföretagen?

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/UQCmDEX5Qgc/:

Redaktörens anmärkning: Följande inlägg är ett svar på vår gäst-serien tar en kritisk titt på det dagliga erbjudanden branschen. Den är skriven av Vinicius Vacanti , VD för Yipit , en daglig affär aggregator som samlar in erbjudanden från mer än 300 dagliga affär webbplatser.

Om du tittar på kvällsnyheterna, skulle du anta att det är ett mord på varje block, och om du har blivit läst TechCrunch nyligen skulle du anta Groupon är mördar ett litet företag i varje stad.

Med tanke på de hundratusentals handlare som har kört dagligen erbjudanden under det senaste året, är det oundvikligt att ett fåtal har haft dåliga erfarenheter. Men att anta att en handfull av dessa anekdoter fullt representerar handlare erfarenheter med dagliga erbjudanden är otillräcklig och oansvarigt.

En serie gäst blogg inlägg av Rocky Agrawal kritisera dagliga erbjudanden, rådgivning små företag att hålla sig borta bygger på exempel där affärerna misslyckas med att förvandla en vinst för företagen. Medan Rocky inlägg är säkert välmenande, är hans bevis till stor del på ett par anekdoter och en grundläggande missuppfattning av dagliga affär ekonomi.

Som vi närmare i Yipit s Daily Deal industri rsredovisning baserad på mer än 100.000 tidigare fått 43% av erbjudanden i kan medverka köpmän köra en affär för åtminstone deras andra gången. Kan så många handlare bli förvirrade? Helt klart en del handlare har listat ut det.

Samtidigt som jag förstår och applåderar Rocky motivation att skydda små företag, kan dessa företag verkligen råd att ignorera en marknadsföringskanal som kan leverera hundratals, om inte tusentals nya kunder på en kostnad per förvärv modell? Inte bara är de flesta småföretag kämpar, är deras standard marknadsföring kanaler för gula sidorna och tidningar blir mindre och mindre effektiv.

Istället för att berätta små företag att undvika dagliga erbjudanden, vad sägs om att försöka förstå varför vissa små företag är att ha framgång?

Med den förståelsen kan vi utbildar sedan andra småföretag om hur de skulle kunna upprepa den framgången själva.

Det är en lek med siffror

Liksom de flesta marknadsföring alternativ, kommer dagligen erbjudanden ner till siffrorna. Den goda nyheten är att de flesta av de viktiga variabler som påverkar framgången för en daglig del erfarenhet kan optimeras genom att små företag via dagliga hantera struktur och utförande.

Min grundare, Jim Moran , skrev ett inlägg på ekonomin för en daglig affär med en miniräknare. Även om detta kalkylator bakar i en massa antaganden, är det början på ett praktiskt verktyg för små företag.

De två viktigaste variablerna att små företag kan optimera är:

Översatsning: Det här måttet är hur mycket mer intäkter kunden genererar för företaget än värdet på kupongen. Ju större Översatsning det bättre för små företag. Det finns många saker små företag kan göra för att öka översatsning inklusive:

  • Strategiskt Priset i Erbjudandet. Om du kör en restaurang och den genomsnittliga per person räkningen är $ 30, ger en $ 15 för $ 30 certifikat. Den personen kommer sannolikt att

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar