söndag 17 juli 2011

Kund ber om specificerad räkning, berättar Verizon henne att få en stämning

Intressanta nyheter på url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/lpEFhuRijvo/Customer-Asks-For-Itemized-Bill-Verizon-Tells-Her-To-Get-a-Subpoena:
suraj.sun skriver med detta citat från en artikel på Techdirt: "En kvinna som kallade Verizon för att försöka ta reda på om $ 4,19 hon att åtalas för sex lokala samtal, fick höra av Verizon reps att det enda sätt det skulle ge henne en specificerad räkning var att få en advokat och har advokaten få en stämning för att tvinga Verizon att offentliggöra informationen. Istället gick kvinnan till domstol (själv) och en domare sa Verizon (. docx) att lämna över specificerad räkning info . "Det är en grundläggande fråga om rättvisa affärsmetoder att en konsument ska kunna kontakta ett verktyg om en avgift på en faktura och lära sig vad avgiften är till för och lära sig att avgiften var korrekt tillämpas. Den enda kontroll av att Verizons vittne kunde erbjudande som en avgift som [kundens] uppmätta $ 4,19 använder laddning var korrekt och faktureras korrekt var hennes tro på riktigheten i Verizon datorsystem. Det enda sättet att Verizon skulle ge någon information om en tidigare avgift som svar på en konsument förfrågan var att kräver att kunden att anlita en advokat och stämning sin egen användarinformation. Genom att ingen rimlig standard kan detta anses rimligt kundservice. "

Läs mer om denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar