tisdag 26 juli 2011

Med v2.0, Assistly ger en enkel Pricing Model, belöningar och lite fri till Kundtjänst Programvara

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/LahD5KZbc40/:

Assistly , en molnbaserad kundsupport plattform, upp 3 miljoner dollar i finansiering i januari i år från avbytarbåset Capital , Index Ventures , Salesforce, liksom flera andra änglar och VCS.

Sedan starten i september förra året och tar på nytt kapital, har Assistly väckt den företag som Yelp, Etsy, 37signals, Pandora, Vimeo, och Spotify som betalande kunder, locka dem med en kundsupport plattform som tillåter företag att svara på sina kunder utöver traditionell kundservice stigar som e-post och telefonsamtal genom att utnyttja sociala medier konversationer på Facebook, Twitter och andra sociala nätverkssajter. Det hjälper också att start räknas Mark Cuban och David Liu som rådgivare.

Men utöver möjligheten att övervaka kundernas chattare på ett antal olika kanaler, Assistly kan företag för att filtrera dessa samtal, organisera dem i prioriterade, angripbara listor, samt få tillträde till kund historia, automatisera alla dessa stödprocesser och nyckeltal för och analys.

En annan stor försäljningsargument för Assistly var dess prissättningsmodell, som innehöll en "Flex" prismodell, som tillät användare att köpa användningstid för användare som inte är heltids-agenter (som chefer, utvecklare, marknadsföring, etc), med förmåga att skapa ytterligare Flex platser utan kostnad per säte.

Eftersom lanseringen, som en bra kundsupport start har Assistly har lyssnat till sina egna kunder, och det tycker att det är hittat en ännu mer attraktiv prissättning. När allt, det finns inget mer tilltalande ord än "gratis".

Idag är Assistly rullar ut en ny prismodell som innehåller en fullfjädrad version av sin tjänst gratis - tillsammans med version 2.0 av sin SaaS programvara. Assistly medgrundare och VD Alex Bard berättade att den ursprungliga prismodellen var "den välbekanta SaaS-modell du har sett hundratals gånger", var det tre nivåer (Standard, Professional och Enterprise), där varje tår lägga till fler funktioner , men samtidigt blir dyrare på en per-sits basis.

Tanken med uppdateringar är att komma bort från att erbjuda "en linkade premium-modell". Kunder berättade start att de ville börja med tjänsten gratis, och sedan växa billigt som de själva växte. Vad är mer, tycker kunderna inte differentierad prissättning strukturer, de vill köpa det de behöver när de behöver det, inte att tvingas in en uppgradering senare. Enkelt uttryckt vill de ett prissystem som är enkel, begriplig och transparent, och de vill kunna ändra sig.

Även om det kanske låter som mycket att be om, Assistly tycker att det har kommit fram till en bra lösning. Den första heltidsanställda agent är gratis för alla Assistly kund, och företag kan lägga till så många "Flex ombud" som de vill ha gratis, betalar endast $ 1 en timme för faktisk användning, och det gjorde sig av med differentierad prissättning helt och hållet. Assistly lagt billig "a la carte" uppgraderingar som användare kan lägga till eller ta bort när de är så inspirerad.

Teamet hävdvunna också i alla sina befintliga kunder, pyssla det på ett sådant sätt att ge dem den bästa mixen av gammalt och nytt. Enligt Bard, gick inte en enda kund pris upp. Det låter som Netflix kunde ta en sida ur Assistly bok.

I en annan unik variant har start gett sina kunder möjlighet att tjäna bonus flex timmar som belöningar (vad det ringer Assistly Wow belöningar), som de tjänar bara genom att använda tjänsten. Så innebär detta att åtgärder ett företag kan normalt tar ger dem poäng och sänker den totala kostnaden för att driva tjänsten. Till exempel, om ett företag ansluter sina Twitter-konto med Assistly, kan den ta emot 3 lediga timmar fri support.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar