onsdag 28 september 2011

Twitter Bot @ MrDisclosure uppmuntrar investerare att offentliggöra konflikter i Tweets

Intressanta nyheter på url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Jf_NO2jP_LE/:
Screen Shot 2011-09-27 at 10.44.42 PM

Det är svårt där ute för en tech investerare! Du nu är konkurrerar med flashiga Hollywood folk som Ashton Kutcher , som har enastående möjligheter, som att få visa upp sina investeringar tillhörighet på sin senaste karaktärs laptop, du vet att tech karaktär start grundare de spelar på vad som är bara den mest sedda sitcom i Amerika.

Det var upptåg Mr.Kutcher sig själv som inspirerade @ MrDisclosure , en Twitter-bot som försök att få investerarna att avslöja att de har investerat i detta bolag de har varit tweeting om oavbrutet. Efter en Kutcher-edited numret av Details Magazine träffade kritik när Kutcher misslyckades med att avslöja sin andel i några av de företag han presenterade ställer @ MrDisclosure skapare Andy Cheung upp kontot och ville för att uppmärksamma frågan om investeraren konflikt.

"Jag tror att om man Twittra om en av era portföljbolag, har du ett ansvar att lämna ut din anslutning till denna organisation", skriver Cheung i ett blogginlägg förklarar kontot. Just nu (det begränsade antal) investerare kan undvika att bli med i @ MrDisclosure tweets med hashtaggen # investeraren eventuellt störande tweets.

Men är det clunky # investerare hashtag verkligen den bästa lösningen? Var lämnar det få investerare som försöker spela efter sina egna (om än provisoriska) regler, precis som Josh Kopelman , som punctuates varje tweet om ett företag First Round Capital investerar i en # FRC, eller Chris Sacca, som gör det klart att han är en investerare i några av de företag han tweets om i sin Twitter bio?

Om vi ​​bård mot en framtid där allt måste ut, vi kommer att behöva mycket mer än 140 tecken.

Bild via: @ Dens


Företag: Twitter
Webbplats: twitter.com
Finansiering: $ 1.16B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar