torsdag 30 december 2010

Growing Up Geek: Vlad Savov

Intressanta nyheter ses i http://www.engadget.com/2010/12/30/growing-up-geek-vlad-savov/:
Välkommen till Growing Up Geek , en ny funktion där vi tar en titt tillbaka på våra ungdomar och berätta historier om att växa upp till att vara nördar som vi är. Denna vecka har vi vår egen Biträdande redaktör, Vlad Savov .

Ja, jag växte upp i monokromatiska nationen Bulgarien. Som nörd börjar gå, tvivlar jag någon kunde komma med ett mer troligt en än att vara född i en by i sydvästra hörnet av ett land känt mer för sin sport och kulinariska export än någon form av teknisk expertis. Det är inte att säga att Bulgarien var ett tekniskt bakvatten, men det är den typen av plats där du spenderat mer tid med att läsa om prylar än att faktiskt använda dem. Lyckligtvis för mig, mamma arbetade min i en lokal dator klubb, där den ljusa ungdomarna i dag skulle samlas för att använda Pravetz maskiner - noggrant utarbetat bulgariska Apple II KIRFs - och det var en plats som jag oundvikligen skulle dra sig tillbaka till efter en noggrant styrd skoldag. Det är en annan sak om att växa upp i det forna kommunistblocket: utbildning var intensiv och strikt, men du bör inte låta som upproriskt dök upp kragen på bilden ovan lura dig var jag kär i mina studier (som alla sanna nörd bör vara). Någonstans mellan den pojken att trycka på knappar och riva disketter för skojs skull och den nuvarande London-baserade cyniker pumpa ut exemplar för Engadget under den amerikanska nattskiftet, hände mitt liv.

Fortsätt läsa Growing Up Geek: Vlad Savov

Growing Up Geek: Vlad Savov publicerades ursprungligen på Engadget tor, 30 Dec 2010 13:25:00 EDT. Se våra villkor för användning av foder .

Permalink | | Tipsa | Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar