torsdag 23 december 2010

Undersöka Indie Game Prissättning

Intressanta nyheter ses i http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/7FrA72gj88Y/story01.htm:
Eftersom den andra Humble Indie Bundle frodas, har tagit på över $ 1,5 miljoner i betal-vad-du-vill försäljning, har förmåga att greppa Tummen bloggen tagit en titt på indie spel prissättning i allmänhet att försöka avgöra hur lågt pris punkter och täta försäljning påverkar deras popularitet i en ocean av $ 60 blockbusters. Citerar: "... på kort sikt denna försäljning är en bra sak de bidrar med ökad försäljning, mer intäkter, och utöka räckvidden av spel som ofta har väldigt lite marknadsföring stöd bakom sig, om någon för de spel, får.. på framsidan av Steam är ett enormt lyft, sätta den framför en enorm publik av spelare. Men vilka är de långsiktiga effekterna? Om de flesta spelare köper dessa spel till ett starkt reducerat pris, hur fungerar det påverka den uppfattning av indie spel i stort? Det är inte en lätt fråga att besvara, speciellt med tanke på hur relativt ny sådan försäljning är, vilket gör det svårt att bedöma deras effekter på lång sikt. Men det är klart de är något av ett tveeggat svärd. Exponering är bra, men prispressen är det inte. "När det gäller uppfattningen, får en djup rabatt personer som spelar spelet att [de] inte skulle spela något annat, och jag tror att har både positiva och negativa effekter," [2D Boy samarbete -grundare Ron Carmel] berättade Ars. "Den negativa är att om jag är villig att betala $ 5 men inte $ 20, jag förmodligen inte vill spela det spelet så mycket, så kanske jag inte så exalterad över det efter att jag spela det och kanske jag kör ner den genomsnittliga uppskattning av spelet. "

Läs mer i denna historia på Slashdot.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar