torsdag 24 februari 2011

Att tala med datorer?

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/4imy4Gc9ldY/Talking-To-Computers:
merlock18 skriver "Är det onaturligt att prata med en dator? Efter att ha diskuterat resultatet av Jeopardy spel med några kollegor, de verkar tycka att det är svagt" skrämmande "att prata med en dator och ha den kompetent prata tillbaka. Är detta vad alla tycker? jag tänkte för mig själv hur mycket jag skulle vilja att ens kunna berätta min dator för att öppna program genom att berätta det muntligt. En enkel idé som jag ganska förvånad är inte vanlig. Är jag en minoritet i det här? Har människor bara inte gillar tanken på att tala (utan förbannade) till en dator, än mindre har det fungera eller svara? Skulle någon annan vara intresserad av att bygga sin egen mini-Watson, eller är detta bara skrämmande? "

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar