lördag 12 mars 2011

Undersöka prestanda av Firefox 4 och IE9

Intressanta nyheter på webbadressen:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/dvUggNJFEqQ/Investigating-the-Performance-of-Firefox-4-and-IE9:
theweatherelectric skriver "Mozillas Robert O'Callahan har undersökt prestanda skillnader mellan Firefox 4 och IE9. Han skriver:" Som jag förklarade i mitt förra inlägg, Microsofts PR om "full hårdvaruacceleration" är en myt. Men det är sant att en del grafik riktmärken genomgående fått bättre betyg för IE9 än Firefox, så under de senaste dagarna har jag letat i det. Nedan ska jag förklara detaljerna [av] vad jag har hittat om olika ofta omtalade riktmärken, men sammanfattningen är att prestanda skillnader förklaras av relativt små buggar i Firefox, fel i IE9, och buggar i kriterierna, inte på grund av några större arkitektoniska frågor i Firefox (som Microsoft skulle få er att tro). ""

Läs mer i denna historia på Slashdot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar